Torsdagskveld på sjømannskirken

Om sjømannskirkens filmklubb:
For å helt lovlig vise film lager vi en filmklubb og melder oss inn i Norsk Filmklubbforbund. Det koster 50 kr (5 CHF) i året å være medlem. Alle som kommer på filmkveld blir medlemmer i Sjømannskirkens filmklubb i Sveits. Man betaler da medlemsavgift en gang pr år og 10 CHF pr gang for å delta på filmkvelden. Vi håper mange har lyst til å være medlem i filmklubben vår og støtte opp om denne aktiviteten. Vi satser på å vise norske og nordiske filmer, både nye og litt eldre.

Datoer for Torsdagskveldene som begynner kl 19.00 er i vårsemesteret:

• 27. januar: Filmkveld: Etter gjentatte forsøk setter vi opp filmen "Amundsen" fra 2019.
  • 10. februar: Temakveld med Bjørn Riis-Johannessen «In the wake of Giants», om hans reiser til Antarktis i polfarernes fotspor. Foredraget foregår på engelsk, så ta gjerne med en engelskspråklig venn!
  • 17. mars: Filmkveld: "Brødre" av Aslaug Holm. En nydelig oppvekst-dokumentar om regissør og fotograf Aslaugs Holms to sønner fra de er små til de er tenåringer.
  • 31. mars: "Fra jordskjelv til konflikt - hva er drivkraften?". Vi møter Tonje Tingberg som arbeider for Røde Kors i krig og katastrofer. Hun ble i 2021 tildelt Røde Kors`høyeste utmerkelse, Florence Nightingale-prisen.
  • 28. april kl 12-14: Lunsjtreff med Kristin Engvik, grunnlegger av kvinnekonferansen WINConference