Bryllup

Sjømannskirken har vigselsrett på Tenerife, velkommen til å inngå ekteskap hos oss.

Går dere med giftetanker? Det er fullt mulig å gifte seg på Sjømannskirken på Tenerife. Ønsker dere et stille og rolig bryllup med bare dere to? Eller vil dere ha med få gjester, eller feire med familie og venner? Her er alt mulig! Ta kontakt, så blir vi enige om dato. Vielsen skjer etter norsk vigselsrett, men med det tillegg at ingen av brudefolkene kan være spansk statsborger og minst èn må være norsk statsborger. Dersom en av dere er spansk statsborger, kan vi likevel tilby seremoni til forveksling lik en vanlig vielse etter at dere har inngått juridisk ekteskap.

Attest om prøving av ekteskapsvilkår må ordnes i Norge gjennom deres lokale folkeregisterkontor. Det kan ta litt tid  å få dette - så ha det i mente ved forberedelsene.
Samtidig må det ikke gjøres for tidlig, da attesten har kun fire måneders gyldighetstid fra den utstedes. Attesten kan sendes som kopi , helst scannet på e-post til tenerife@sjomannskirken.no og ORIGINALEN tar dere med til vigselssamtalen.

(Etter vielsen sender vi en bekreftelse til kontoret der attesten er utstedt, og de sender dere vigselsattesten.
Om dere ikke mottar vigselsattest etter noen uker, må dere etterlyse den)

Dere kan finne mer info om ordning for vigsel, tekster og annet på Den norske kirke sine sider

Når kan dere gifte dere?

Selve vigselen foregår i kirkerommet i kirken. Vi er fleksible når det gjelder dag og tid for vigselen, - så ta kontakt, så finner vi en passende dag. Vi møtes gjerne en dag eller to før vigselen for en samtale og siste avtaler.

Hva koster det?

NOK 7.500,-

Betaling skjer til konto i Sparebanken Sør. 3000.21.61822. Vennligst husk å sette navnene deres og tidspunkt for vigselen når dere betaler.