USA Sjømannskirken i Houston

Åpningstider:
Mandag og tirsdag - stengt
Onsdag - Lørdag 11:00 - 15:00
Søndag holder vi åpent i forbindelse med gudstjenesten første og andre søndag i måneden. Ellers stengt.

Kirken er stengt siste helg i måneden.

Vi holder stengt 22.-27 November Pga. Thanksgiving

Opening hours:
Monday and Tuesday - closed
Wednesday - Saturday 11 AM - 3 PM
Open on Sundays during the Service, the first and second Sunday of the Month. Closed on other Sundays. The church is closed last weekend each month.

We will be closed November 22nd-27th during Thanksgiving.

Et kirkelig, kulturelt og sosialt møtested for nordmenn i Houston-området.
Velkommen hjemom!

Visittkort Forside

Piknik i Parken

To ganger i måneden møtes vi i Malcolm E. Beckendorff Family Park i Katy fra 16:00 til kl 18.00. Det blir pizza og kaffe, lek og moro for barna og hyggelig prat for de voksne. Suggested donation $5. Alle er hjertelig velkomne! PS: Ved regn - møt opp neste gang.

Tenåringsfredag - bowling!

En gang i måneden møtes vi og finner på noe gøy sammen. Denne fredagen blir det bowling her: Palace Social (www.palacesocial.com).
Her møtes vi kl 1800. Påmelding innen 18.mars til ohb@church.no.
Pris per deltaker for bowling: $15 (sko inkludert).
Vi spiser sammen etter bowlingen og hver deltaker betaler for maten selv (se meny på nettsidene ovenfor).
Sees!
Ps: her er vår Facebook-gruppe for Tenåringsfredag: https://www.facebook.com/groups/755494777841755/

Påskemorgengudstjeneste og egghunt

1. Påskedagsgudstjeneste søndag kl 1100. Kirkekaffe med varm lunsj. Egghunt på kirkens store tomt!

Hva skjer i kirken?

Dette gjør vi

Div Nett Ill

Undersøkelse om hvor nordmenn bor!

Sjømannskirken i Houston gjør for tiden en undersøkelse om hvor nordmenn bor i Houston og nærliggende områder. Denne undersøkelsen gjøres på vår Facebook side (postet 01. februar), med våre adresselister, via mail korrespodanse og her på kirken med et stort kart hvor besøkende nordmenn kan sette en nål i et kart med hvor i området de bor.
Håper at alle i området blir med på dette!
Takk for hjelpen!

Stua 1 Litago

Overnatting i Houston

Sjømannskirken i Houston tilbyr nå to boliger, «Dagros» og «Litago», på kirkens tomt. Boligene kan leies for minimum to døgn av gangen. Begge boliger inneholder tre soverom, bad med dusj og toalett, kjøkken, stue, ekstra toalett, vaskerom med vaskemaskin/tørketrommel, veranda og møblert terrasse.

Begge kjøkken er komplett utstyrt, og boligene er utstyrt med air condition.
Sengeplasser i «Dagros». 1: en dobbeltseng, 2: en enkeltseng og sprinkelseng for små barn, 3: en enkeltseng.
Sengeplasser i «Litago»: 1: en dobbeltseng, 2: en dobbeltseng, 3: køyeseng med 1-1/2 seng nede og enkeltseng oppe.

På kirkens tomt finnes det basseng, stor uteplass/fotballbane, parkeringsplass, lekeplass for barn og sittegrupper for store og små. I kirkens åpningstider serveres kaffe og vafler og det er muligheter for å handle i kirkens lille butikk.

Både boliger og kirkens område er egnet for alle i alle aldre.
Pris: $100 per natt (minimum to netter), $400 per uke. Obligatorisk utvask: $80. For opphold på en uke eller mer ber vi om et depositum på tilsvarende halve oppholdet.
Håndklær og sengetøy er inkludert i prisen, det samme er trådløst wifi.

Bestilling av overnatting skjer på mail til: houston@sjomannskirken.no

Velkommen til sjømannskirken i Houston!

Solo

Godsaker fra Norge! Kirkens butikk

I butikken vår får du kjøpt kjente og kjære norske merkevarer som Freia, Nidar, Nora og Toro: Sjokolade, godteri, majones, kaviar, makrell i tomat, fiskeboller, Solo, lakris, middagsprodukter, gløgg, saft, hjemmelaget brød og rundstykker, gaveartikler, pyntegjenstander og mye mer! Rundt juletider har vi og pinnekjøtt, ribbe, medisterpølser og lutefisk. Velkommen til Rema Houston!

Shipping

Båtbesøk

Det var sjøfolkene som lærte oss å være kirke

Shipping

Hjelp og beredskap

Vi er her for deg!

DSC 6600

Konfirmasjon

Konfirmasjon ved Sjømannskirken i Houston

Line Sjomannsprest2

Bryllup

Viktig info om vigsel i Houston

Diverse Nettbilder

Dåp

Dere er velkommen til å døpe barnet deres i sjømannskirken.

Vis alle

Støtt vårt arbeid du også, slik at vi kan være til stede for nordmenn i utlandet som trenger omsorg og trygghet!

Støtt Houston sitt arbeid

kr
Les mer om skattefradrag i Norge her

6 egg
2 dl sukker
1 l buttermilk (surmelk)
1/2 l helmelk
1,5 l hvetemel
2 ts bakepulver
1 ts kardemomme
Litt vaniljeekstrakt eller vaniljesukker
350 gram smør (3 sticks)

• Pisk egg og sukker til eggedosis.
  • Bland alt godt sammen i mikseren på sakte fart. La røren svelle. Røren skal være litt tykk, men smidig og fin.
  • Smør vaffeljernet så lite som mulig, da blir vaflene mye penere.
  • NB! Denne oppskriften er beregnet for mange, du kan gjerne halvere den!