Tyskland Sjømannskirken i Berlin

Høsten 2023

Vi holder åpent onsdager mellom klokka  14 og 19, og ellers i forbindelse med våre arrangement og gudstjenester.

Ut over dette har vi ikke faste åpningstider, men treffes gjerne etter individuell avtale.

For å avtale tid ta kontakt på tysk telefon: +49015735210967 eller epost: berlin@sjomannskirken.no

Gjennom våre aktiviteter og arrangement vil vi være et kirkelig, kulturelt og sosialt møtested for nordmenn som bor i Berlin eller som er på besøk.

Konfirmanter

Konfirmasjon 2023-2024

Har du en potensiell konfirmant i Tyskland eller omegn 2023/2024? Da vil vi gjerne ha kontakt med deg!

Hva skjer i kirken?

Dette gjør vi

93A4d06a 377D 4B00 Bcca 308Fcd178e4d

Familielørdag

En lørdag i måneden fra kl. 13:00 til 16:00 inviterer Sjømannskirken i Berlin alle barnefamilier til et hyggelig treff hos oss. Det er forskjellige temaer fra gang til gang, men det blir alltid noe godt å spise og mulighet til å finne nye lekekamerater med norsk tilknytning. Vi gjør morsomme aktiviteter som passer for barn og voksne i alle aldre, og det krever ingen påmelding for å få være med. Sjekk kalenderen vår for å finne ut når neste familielørdag arrangeres.
Vi gleder oss til å treffe dere!

Ellen Andrea Wang

Bli med i prosjektkor for damer "Magnificat" med Ellen Andrea Wang

Gladmelding til alle sangglade damer, sopraner og alter! Den 2. mai kommer den verdenskjente jazzkomponisten, bassisten og vokalisten Ellen Andrea Wang til Berlin for å fremføre utdrag fra sitt nyskrevne verk «Magnificat», og DU kan være med! Påmeldingsfrist 5. februar til Selma på e-post sho@sjomannskirken.no eller melding til +49 17684403277. Hvis du allerede vet om du synger sopran og synger lyst, eller alt og synger mørkt, så skriv det gjerne i påmeldingen. Hvis ikke du vet helt, så finner vi ut av det sammen!
Vi øver følgende onsdager kl. 19-21 på Sjømannskirken i Berlin:
31. januar
21. februar
6. & 20. mars
3. & 17. april
1. mai
Konsert en er 2. mai

Ungdomskveld 2 Opt

Ung norsk i Berlin

Er du norsk ungdom eller ung voksen og bor i Berlin? Vi har arrangementer for både ungdom, studenter og unge voksne.

Utlandske Studenter

Middag for alle

En gang i måneden inviterer vi til middag for alle - en sosial kveld med lav terskel, god norsk tradisjonsmat og et kulturelt program.

Whatsapp Image 2021 09 30 At 11.29.34

Konserter og arrangementer

Sjømannskirken i Berlin ønsker å være en kulturåpen kirke og et møtested for mennesker som er interessert ulike kunst- og kulturuttrykk.

EBFL9292

Gudstjenester

Ca. hver tredje søndag gjennom året samles vi til gudstjeneste i Sjømannskirken i Berlin. Vel møtt til fellesskap, fordypning, bibel, bønn, nattverd og sang.

104229099 1164304513966939 94780864661728274 N 16X9

Vær med å sikre fremtiden til din lokale Sjømannskirke

Frivillig 16X9

Frivillighet

Bli med som frivillig medarbeider i Sjømannskirkens arbeid i Berlin!

32 Berlin Klausheymach 44 16X9

Samtaler

Ønsker du noen å snakke med? Vi er tilgjengelige for samtaler og sjelesorg, både ved et engangstilfelle eller etter fast avtale over en avgrenset periode. Tilbudet er gratis og er tilgjengelig for alle.

Daap 16X9

Dåp

Dere er hjertelig velkommen til å døpe barnet deres her i Berlin.

Wedding 16X9

Bryllup

Velkommen til å feire bryllup i Berlin!

Konfirmanter

Konfirmasjon 2023-2024

App 16X9

Hjelp og beredskap

Sjømannskirkens ansatte er til stede for å møte mennesker i vanskelige situasjoner.

Marius Kids 01 16X9

Deutschlandweiter Versand Traditionelle Strickwaren aus Norwegen

Neue Ware von Marius Kids eingetroffen!

Vis alle

Støtt vårt arbeid du også, slik at vi kan være til stede for nordmenn i utlandet som trenger omsorg og trygghet!

Støtt Berlin sitt arbeid

kr
Les mer om skattefradrag i Norge her

Ønsker du å bli medlem i Sjømannskirken i Berlin? For mer informasjon, se her.

6 egg
4 små kopper sukker
2,5 l hvetemel
4 ts bakepulver
4 ts vaniljesukker
1 ts kardemomme
250 g smør
1 seterømme (1 Schmand)
2 l melk

• Smelt smøret.
  • Bland det tørre, tilsett det våte.
  • Stek og nyt!