Bryllup i Benelux

Sjømannskirken i Benelux har ikke vigselsrett. Vi bistår derimot gjerne med en velsignelse av borgerlig inngått ekteskap. Dette betyr at dere må være viet før dere kommer til oss og at alt det juridiske/formelle er helt i orden før den kirkelige velsignelsen kan foretas.

Kontakt gjerne ambassaden i Brussel eller Haag for mer informasjon om borgerlige vielser. Eventuelt kan dere kontakte rådhuset dere dere bor. Man kan også ordne det juridiske på forhånd i Norge.

Det koster 6500 kroner å gjennomføre den kirkelige handlingen. Det kommer et tillegg på 500 kroner for eventuell organist/musiker kroner.

Vigselssted

Sjømannskirken i Benelux har to egne lokaler i Rotterdam og i Antwerpen, men vi kan også leie oss inn i andre kirker andre steder. Når vi bruker andre enn våre egne lokaler vil det komme tillegg i prisen, og et tillegg for kjøring.

Mottakelse i etterkant av bryllupet?

I kirken i Rotterdam har vi mulighet til å tilby mottakelse i etterkant av bryllupet. Skriv en mail til kirkedrift@rotterdam.no for mer informasjon om hva vi kan tilby og hva det koster.

Reservasjon av tid og sted for bryllup

Har du flere spørsmål eller ønsker å lage en avtale om bryllup i Sjømannskirken i Benelux, kan du kontakte Sjømannsprest Thomas Erlandsen: ter@sjomannskirken.no

Informasjon til nederlandske par som ønsker å gifte seg i Sjømannskirken i Rotterdam finner du her. (link)

Har du flere spørsmål?

Thomas Erlandsen

Sjømannsprest Thomas Erlandsen

+4755364321 +32455101053 ter@sjomannskirken.no

Velkommen til å gifte dere i Sjømannskirken!

Bryllup i New York, USA

Spørsmål og svar om bryllup

Kan vi gifte oss utendørs? Må begge være norske statsborgere? Finn svar på dine spørsmål her.

Bryllup København006

Bryllupsmarsjer

Hør opptak av 30 brudemarsjer som kan være aktuelle i bryllupet deres.

Bryllup i utlandet

Velkommen til å gifte dere i Sjømannskirken!